Współczesny klient jest doskonale zorientowany w swoich prawach i możliwościach. Często próbuje je nadużywać, używając twardej manipulacji wobec handlowca.
Przedstawiciele handlowi są jedną z bardziej uczących się grup społecznych. Proponujemy szkolenie poświęcone panowaniu nad procesem sprzedaży oraz skutecznego prowadzenia klienta do podjęcia decyzji o zakupie towaru.
Jednym z priorytetów jest doskonalenie skuteczności procesu sprzedaży,
aby zwiększyć liczbę kontaktów z klientem zakończonych sprzedażą.
Cele szkolenia
- Rozwijanie elastycznego podejścia do sprzedaży, aby nawiązywać współpracę satysfakcjonującą dla obu stron.
- Doskonalenie umiejętności budowanie relacji.
- Rozwijanie umiejętności dotarcia do osób decyzyjnych.
- Rozpoznania strategii decyzyjnych klienta oraz wpływania na nie.
- Radzenia sobie z sytuacjami stresującymi i trudnymi.
Zawartość szkolenia
- Przygotowanie do sprzedaży, zbieranie informacji.
- Etapy procesu sprzedaży.
- Docieranie do osób decyzyjnych.
- Rozpoznawanie strategii decyzyjnych klienta.
- Przełamywanie bariery komunikacyjnej.
- Pierwsze wrażenie - prawidłowy wygląd i postawa.
- Rozpoznanie potrzeb klienta - sondowanie oczekiwań.
- Mechanizm wyobrażenia korzyści.
- Psychologia zachowań klienta (niuanse, które decydują o sukcesie w sprzedaży).
- Kierowanie procesem nabywania towarów w kontekście indywidualnych zachowań klienta.
- Umiejętność dostosowania informacji do danego klienta.
- Rozwiązywanie obiekcji klienta - prezentowanie rozwiązań.
- Reframing - wpływanie na zmianę sposobu postrzegania oferowanego produktu.
- Zamknięcie procesu sprzedaży na zasadzie wygrana - wygrana.
- Budowanie trwałego kontaktu z klientem.
- Wykorzystywanie rutyny handlowców - wzniecanie entuzjazmu do pracy.
- Prowadzenie klienta metodą coachingu.
Nie ma dwóch takich samych klientów.
Zindywidualizuj pracę z każdym z nich.
Kontakt:
Instytut Skutecznego Działania
Szkolenia Doradztwo Coaching
ul. Grodkowska 8 lok. 33, 01-461 Warszawa
www.isd.pl; e-mail: mariusz@isd.pl
M: +48 507 165 350