ASERTYWNOŚĆ w biznesie

Stare chińskie przysłowie mówi, że każda, nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.


Rozwój zachowań asertywnych, opieramy na zdiagnozowaniu osobistych umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych, ze współpracownikami oraz klientami. Zajęcia posiadają charakter warsztatowy, podczas którego odbywa się wiele ćwiczeń w grupach. Materiał do ćwiczeń bierzemy z zaobserwowanych i zgłoszonych przez uczestników typowych sytuacji trudnych i stresujących, z jakimi spotykają się w bieżącej pracy zawodowej.

Celem tego szkolenia jest:

  • Zapoznanie z metodami pozwalającymi osiągać wysokie wyniki pod presją i w sytuacji stresu.
  • Zapoznanie z mechanizmem powstawania stresu i przebiegiem reakcji walka/ucieczka.
  • Diagnoza obecnego poziomu stresu.
  • Poznanie prostych ćwiczeń fizycznych i oddechowych oraz  technik antystresowych.
  • Nauka relaksacji z elementami treningu autogennego.
  • Poznanie reguł rządzących powstawaniem emocji oraz sposobów wpływania na własne emocje.
  • Zapoznanie  z istotą i technikami asertywności w szczególności rozmowy z trudnymi klientami.

Zawartość szkolenia

  • Zdiagnozowanie osobistych umiejętności nawiązywania i utrzymywania asertywnych relacji ze współpracownikami i klientami.
  • Indywidualne rozwinięcie zachowań asertywnych na potrzebnych płaszczyznach.
  • Ćwiczenia w grupach w twórczym wyszukiwaniu rozwiązań sytuacji trudnych i stresujących.
  • Struktury językowe wypowiedzi asertywnych.
  • Stany werbalne i niewerbalne postaw: asertywnej, biernej i agresywnej.
  • Wyrażanie własnych emocji oraz reakcja na wyrażane emocje rozmówcy.
  • Asertywne reakcje w sytuacjach stresowych.
  • Postawa asertywna, a możliwość własnych wyborów w działaniu, w różnych sytuacjach społecznych.
  • Obrona swoich praw w sytuacjach społecznych. Budowanie poczucia własnej wartości.
  • Zachowania asertywne spójne z własnymi przekonaniami, wartościami i tożsamością.
  • Wyrażanie pozytywnych i negatywnych uczuć i informacji oraz ich odbiór przez ludzi.
  • Przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki.

Kontakt:
Instytut Skutecznego Działania
Szkolenia Doradztwo Coaching

ul. Kluczborska 4 lok. 31, 01-461 Warszawa

biuro@isd.pl
Mariusz Grudzień: mariusz@isd.pl, +48 507 165 350
Mirosław Bednarski: mirek.bednarski@isd.pl, +48 605 553 033