ASERTYWNOŚĆ w biznesie

Stare chińskie przysłowie mówi, że każda, nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.


Rozwój zachowań asertywnych, opieramy na zdiagnozowaniu osobistych umiejętności nawiązywania i utrzymywania relacji interpersonalnych, ze współpracownikami oraz klientami. Zajęcia posiadają charakter warsztatowy, podczas którego odbywa się wiele ćwiczeń w grupach. Materiał do ćwiczeń bierzemy z zaobserwowanych i zgłoszonych przez uczestników typowych sytuacji trudnych i stresujących, z jakimi spotykają się w bieżącej pracy zawodowej.

Celem tego szkolenia jest:

  • Zapoznanie z metodami pozwalającymi osiągać wysokie wyniki pod presją i w sytuacji stresu.
  • Zapoznanie z mechanizmem powstawania stresu i przebiegiem reakcji walka/ucieczka.
  • Diagnoza obecnego poziomu stresu.
  • Poznanie prostych ćwiczeń fizycznych i oddechowych oraz  technik antystresowych.
  • Nauka relaksacji z elementami treningu autogennego.
  • Poznanie reguł rządzących powstawaniem emocji oraz sposobów wpływania na własne emocje.
  • Zapoznanie  z istotą i technikami asertywności w szczególności rozmowy z trudnymi klientami.

Zawartość szkolenia

  • Zdiagnozowanie osobistych umiejętności nawiązywania i utrzymywania asertywnych relacji ze współpracownikami i klientami.
  • Indywidualne rozwinięcie zachowań asertywnych na potrzebnych płaszczyznach.
  • Ćwiczenia w grupach w twórczym wyszukiwaniu rozwiązań sytuacji trudnych i stresujących.
  • Struktury językowe wypowiedzi asertywnych.
  • Stany werbalne i niewerbalne postaw: asertywnej, biernej i agresywnej.
  • Wyrażanie własnych emocji oraz reakcja na wyrażane emocje rozmówcy.
  • Asertywne reakcje w sytuacjach stresowych.
  • Postawa asertywna, a możliwość własnych wyborów w działaniu, w różnych sytuacjach społecznych.
  • Obrona swoich praw w sytuacjach społecznych. Budowanie poczucia własnej wartości.
  • Zachowania asertywne spójne z własnymi przekonaniami, wartościami i tożsamością.
  • Wyrażanie pozytywnych i negatywnych uczuć i informacji oraz ich odbiór przez ludzi.
  • Przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki.

Kontakt:
Instytut Skutecznego Działania
Szkolenia Doradztwo Coaching

ul. Grodkowska 8 lok. 33, 01-461 Warszawa
www.isd.pl; e-mail: mariusz@isd.pl
M: +48 507 165 350

 

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.