Warsztat Trenera
Trening jest odpowiedzią na pytania:
- Jak efektywnie projektować szkolenia i warsztaty?
- Jak uruchomić procesy poznawcze u uczestników szkolenia?
- Jak skutecznie zrealizować cele szkoleniowe?
- Jak kierować uwagą i zaangażowaniem uczestników szkoleń?
- Jak utrzymać wysoki poziom energii i zaangażowania?
DLA KOGO TEN WARSZTAT:
- Osób, które chcą nabyć umiejętności trenerskie.
- Trenerów na początku swojej kariery trenerskiej.
- Pracowników Działu Szkoleń.
- Kierowników / Mistrzów przekazujących wiedzę swoim pracownikom.
- Osób przekazujących wiedzę nowym osobom przychodzącym do pracy.
- Specjalistów - osób uczących, nowych rozwiązań i systemów, innych pracowników firmy.
Szkolenia "TRENING TRENERSKI" prowadzi: Mariusz Grudzień i Trenerzy ISD
IDEA SZKOLENIA
Szkolenia w firmie jako narzędzie do równoległego rozwijania twardych i miękkich kompetencji pracowników. Za wszystkimi pomysłami stoją ludzie, warto ich dobrze przygotować do pełnienia swoich ról i realizacji zadań.
Ważne, aby szkolenia realizowały postawione cele oraz były użyteczne i praktyczne dla uczestników.
Zapraszamy – skorzystaj z rozwiązań.
CELEM TRENINGU TRENERSKIEGO jest:
- Rozpoznanie i określenie potrzeb rozwojowych uczestników szkolenia.
- Świadome korzystanie i posługiwanie się metodami / narzędziami / sposobami prowadzenia szkoleń.
- Wypracowanie praktycznych umiejętności, niezbędnych do prowadzenia grup w sposób satysfakcjonujący i skuteczny.
- Poznania metod radzenia sobie w trudnych sytuacjach podczas szkolenia.
- Odkrywanie w sobie nowych możliwości, wzmocnienie posiadanych predyspozycji do pracy z różnymi grupami szkoleniowymi.
WPROWADZENIE. WSTĘP - CZYNNIKI UDANEGO WARSZTATU.
- Powitanie. Wstęp – ogólnie o idei Treningu Trenerskiego.
- Ramy organizacyjne szkolenia.
- Trener. Etyka w pracy Trenera.
- Istotne elementy pierwszej części szkolenia – wstępu.
UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKIE. WARSZTAT PREZENTACJI.
- Skuteczne zachowania Trenera podczas prezentacji.
- Język korzyści jako środek efektywnego przekazu podczas szkolenia.
- Pytania jako narzędzie pracy Trenera.
- Pomoce wizualne trenera.
- Kontekst Twojej prezentacji – jak, gdzie kiedy.
- Osobisty warsztat Trenera (silne i słabe strony).
- Ćwiczenie: krótkie wystąpienia uczestników „łańcuszek mówców”.
METODYKA PROWADZENIA SZKOLEŃ.
- Metody aktywizowania grupy szkoleniowej:
- Prowadzenie szkolenia w oparciu o matrycę Bernice McCarthy (Po co? Co? Jak? Co jeśli?).
- Umiejętność zadawania pytań w procesie szkolenia.
- Dyskusja (cele i zalety prowadzenia dyskusji podczas szkolenia).
- Ćwiczenia indywidualne i w grupach.
- Materiały szkoleniowe.
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI SYTUACJAMI
- W trudnych sytuacjach uczysz się najwięcej – jak wykorzystać takie doświadczenia do doskonalenia własnego warsztatu trenera.
- Opór grupy wobec treści szkolenia, a opór grupy wobec trenera.
- Budowanie atmosfery zgody i współpracy podczas szkolenia (na wszystkich etapach szkolenia).
- Proaktywne reagowanie na trudne sytuacje, które mogą zaistnieć (metoda trzech kroków: pierwsze spostrzeżenie / jak zacząłem poznawać / teraz jestem pewien).
PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ
- Projektowanie szkolenia z uwzględnieniem procesu oraz struktury prowadzenia zajęć:
Wiedza (Co mają wiedzieć?);
Zachowania i działania (Co zrobią w konkretnej sytuacji?);
Przekonania / nastawienie (Jakie nastawienie powinni mieć odbiorcy szkolenia, aby mogli wykorzystać praktyce wiedzę i umiejętności rozwijane na szkoleniu?).
Umiejętności złożone:
Jakie ogólne zadania mają do wykonania?
Z jakich elementów składają się zadania?. - Budowa logicznej struktury ściśle związanej z realizowanym celem.
- Planowanie czasu poszczególnych modułów, dyskusji oraz ćwiczeń.
- Budowanie szkolenia w oparciu o model Davida Kolba:
Planowanie – Doświadczenie – Przemyślenia – Wnioskowanie. - Projektowanie szkoleń z uwzględnieniem oczekiwań pokolenia X, Y, Z.
- Dostosowanie treści szkolenia do realizowanych celów, zakresu, osobowości uczestników i ich oczekiwań.
- Prowadzenie przez uczestników fragmentów wypracowanego szkolenia.
ZAMKNIĘCIE SZKOLENIA - RZUTOWANIE NA PRZYSZŁE DZIAŁANIA
- Omówienie i podsumowanie warsztatu.
- Jakie będą Twoje działanie po tym warsztacie?
METODOLOGIA - TRENINGU TRENERSKIEGO
Intensywny trening zadaniowy. Praca na zajęciach obejmuje:
- prezentacje,
- dyskusje,
- ćwiczenia diagnozujące potencjał i predyspozycje do pracy trenera,
- zadania indywidualne,
- w małych grupach,
- odgrywanie ról,
- studium przypadków,
- projektowanie interakcji,
- pracę indywidualną i zespołową nad przygotowaniem własnych scenariuszy szkoleń,
- prowadzenie przez uczestników fragmentów warsztatów, ćwiczeń.
SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE WARSZTATU TRENING TRENERSKI
- Termin szkolenia: I Moduł - 06.2017 r.
Miejsce szkolenia: Warszawa / okolice - Czas trwania: I Moduł - 2 dni - 16 godzin dydaktycznych
- Uczestnicy otrzymują zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia
- Cena uczestnictwa w szkoleniu wynosi -
I Moduł - 1980,00 zł netto + 23 % VAT - Formularz Zgłoszenia
Przed szkoleniem jest możliwość zamówienia - dodatkowo płatne:
- Test MindSonar i omówienie - jako element analizy i spojrzenie na siebie w kontekście:
Ja jako Trener - moja postawa
Ja jako Trener - osoba prowadząca szkolenia - Formularz Zgłoszenia do Testu MindSonar
Po szkoleniu jest możliwość zamówienia - dodatkowo płatne:
- Sesje Indywidualne - konsultacje przygotowujące do poprowadzenia konkretnych modułów szkoleniowych.
- Superwizje podczas szkoleń - jako element analizy i doskonalenia kompetencji trenerskich.
Kontynuacja I Modułu w formie warsztatów, termin do ustalenia z uczestnikami projektu
Cena Treningu Trenerskiego - zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat ukończenia szkolenia,
- serwis konferencyjny.
Cena Treningu Trenerskiego - nie zawiera:
- dojazdu uczestnika na szkolenie,
- śniadań, lunchu i kolacji,
- noclegu uczestników,
- kosztów parkingu.
Informacji na temat TRENINGU TRENERSKIEGO - (basic workshop) - udzielamy pod nr telefonu: tel.: (+48) 606 479 709, e-mail: ewa@isd.pl