Jestem odpowiedzialny za mój umysł, a zatem za moje rezultaty.
David Molden
Coaching – na początku wymaga poświęcenia czasu na jego wdrożenie i stosowanie, ale jest równocześnie szansą na zwiększenie Twojej efektywności oraz efektywności osób z którymi pracujesz. Opiera się na określeniu celów (kierunku rozwoju pracowników), odnalezieniu kroków potrzebnych do ich osiągnięcia oraz określeniu niezbędnych wewnętrznych i zewnętrznych zasobów. Prowadzi do rozwinięcia potencjału i zwiększenia efektywności pracowników oraz Menedżera / Coacha.
Cele szkolenia:
- Zbudowanie efektywnego zespołu zorientowanego na cele.
- Rozwój kompetencji menedżerskich.
- Zwiększenie efektywności własnej oraz pracowników.
- Budowanie postawy zaangażowania i odpowiedzialności wśród pracowników.
- Stosowanie coachingu jako narzędzia w zarządzaniu rozwojem kompetencji pracowników oraz zarządzaniu efektywnością pracowników.
- Czerpanie z korzyści jakie może przynieść stosowanie coachingu dla przełożonego, pracowników i firmy.
Profil uczestnika:
Szkolenie przygotowuje Menedżerów do stosowania narzędzi coachingowych w bieżącej pracy.
Szkolenie dedykowane jest dla:
- kadry zarządzającej,
- liderów,
- osób zajmujących się rozwojem kompetencji pracowników.
Zawartość merytoryczna szkolenia:
I Moduł - Coaching w realiach biznesowych firmy
- Filozofia kultury coachingowej zorientowanej na rozwój.
- Zasady i cele coachingu.
- Korzyści z coachingu.
- Coaching jako narzędzie rozwijania zaangażowania i odpowiedzialności na rezultat.
- Coaching w kontekście organizacji / firmy - jako proces rozwijania pracowników w realiach pracy zawodowej.
- Coaching jako narzędzie pracy z pokoleniami wchodzącymi na rynek pracy.
- Wsparcie procesu coachingu w organizacji.
- Psychologiczne aspekty uczenia się i rozwoju ludzi dorosłych.
II Moduł - Menedżer Coachem
- Postawa i umiejętności Coacha.
- Autorytet Coacha.
- Budowanie efektywnych relacji w coachingu.
- Tworzenie atmosfery pracy w zespole zorientowanej na wyniki i rozwój.
- Umiejętność zadawania pytań, słuchania i przekazywania rozwojowej informacji zwrotnej jako kluczowe kompetencje Menedżera – Coacha.
- Konsekwentne i świadome planowanie swoich działań coachingowych.
- Ciągły rozwój swoich kompetencji coachingowych i zarządczych – jako ważny element składowy sukcesu zawodowego.
- Coaching jako narzędzie do poznawania różnych perspektyw na rozwój działu i organizacji.
III Moduł - Coaching jako proces, spotkanie coachingowe
- W jakich sytuacjach stosować coaching, a w jakich inne narzędzia zarządzania i kierowania rozwojem pracowników.
- Kluczowe warunki konieczne do spełnienia, aby wykorzystanie narzędzi coachingowych było możliwe i efektywne.
- Tworzenie środowiska sprzyjającego efektywnemu coachingowi.
- Etapy coachingu.
- Techniki coachingowe: GROW, FISCH, EDICC.
- Zdefiniowanie i wyznaczenie celu, jako fundament pracy coachingowej.
- Mocne pytania coachingowe na poszczególnych etapach spotkania coachingowego.
- Spotkanie coachingowe - narzędzia do zastosowania.
- Narzędzia coachingowe do zastosowania w procesie delegowania, monitorowania i rozliczania zadań.
- Planowanie odpowiednich i realnych zadań coachingowych.
- Prowadzenie coachingu grupowego – narzędzia.
IV Moduł - Praca Menedżera z poszczególnymi pracownikami
- Angażowanie pracowników w proces własnego rozwoju (coaching).
- Odkrywanie zasobów (potencjału) u swoich pracowników.
- Między dyrektywnością, instruktażem i wsparciem, czyli jak dostosować metody do poziomu kompetencji i dojrzałości pracowników.
- Diagnozowanie (analiza potrzeb rozwojowych pracownika)
- Monitorowanie rozwoju pracownika i zespołu.
- Rola przekonań i wartości w procesie rozwoju i we wdrażaniu kompetencji – model R. Diltsa.
- Rozwijanie asertywnej, proaktywnej (wychodzenie z inicjatywą) postawy u pracowników w oparciu o narzędzia coachingowe.
V Moduł - Zastosowanie coachingu w różnych obszarach pracy biznesowej
- W procesie sprzedaży, coaching w trasie.
- Rozwijanie kompetencji sprzedażowych pracownika w oparciu o narzędzia coachingu.
- W firmach produkcyjnych.
- W biurze.
- W call center.
- Dla osób po awansie wewnętrznym.
- Wdrożenie kultury coachingowej do firmy / organizacji.
VI Moduł - Warsztaty
- Trening – doświadczenie „bycia” coachem – symulacje warsztatowe.
- Zbudowanie planów indywidualnych działań coachingowych.
Prowadzenie Warsztatów:
MARIUSZ GRUDZIEŃ
Trener Biznesu / Coach
Master Trener NLP
Interim Manager IM
Certyfikowany Konsultant MindSonar
Trener Komunikacji Transformującej™
mariusz@isd.pl
Doświadczony i ceniony Coach. Trener Trenerów. Autor projektów wdrażających coaching do organizacji. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu efektywnych zespołów, kierował dużymi grupami ludzi. Prowadzi szkolenia od 1998 roku. Prowadził doradztwo, coaching, szkolenia dla ponad stu firm z branż: produkcyjnej, logistycznej, finansowej, FMCG oraz dla jednostek administracji publicznej. Przygotowuje projekty w oparciu o konkretne sytuacje zawodowe zleceniodawcy w kontekście wspierania pracowników w rozwoju zawodowym i osobistym. Więcej ...
SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE WARSZTATU COACHING - NARZĘDZIE PRACY MENEDŻERA:
- Termin szkolenia:
I Sesja - ...
II Sesja - ... - Miejsce szkolenia: Warszawa
- Czas trwania: 2 sesje x 2 dni - 32 godziny dydaktyczne
- Uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia
- Cena uczestnictwa w szkoleniu wynosi - 3900,00 zł netto + 23 % VAT
płatność w 2 ratach za każdą sesję - po 1950,00 zł netto + 23 % VAT - Formularz Zgłoszenia
Cena zawiera:
- uczestnictwo w szkoleniu,
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat ukończenia szkolenia z podaniem ilości godzin dydaktycznych,
- serwis konferencyjny oraz lunch.
Cena nie zawiera:
- dojazdu uczestnika na szkolenie,
- śniadań i kolacji,
- noclegu uczestników,
- kosztów parkingu.
Zapytanie w sprawie szkoleń otwartych prosimy kierować na adres e-mail: mariusz@isd.pl
Kontakt:
Instytut Skutecznego Działania
Szkolenia Doradztwo Coaching
ul. Grodkowska 8 lok. 33, 01-461 Warszawa
www.isd.pl; e-mail: mariusz@isd.pl
M: +48 507 165 350