Merchandising

Kreatywny, ciekawy, indywidualny i zaplanowany sposób przedstawiania asortymentu oraz wykorzystanie wszelkich pomocy prezentacyjnych ma ogromny wpływ na zwiększenie szans zauważenia oferty przez klienta, co bezpośrednio wypływa na zwiększenie sprzedaży. Niezmiernie istotnym elementem działań merchandisng’owych jest fakt skutecznego wykorzystania i pozytywnego postrzegania powierzchni handlowej. Klient podejmuje ostateczną decyzję o zakupie towaru w sklepie, który staje się ostatnim - bardzo ważnym ogniwem w gospodarce rynkowej.

Merchandising to wiele działań podejmowanych w punkcie handlowym związanych:

  1. z ekspozycją towarów na półce
  2. z zagospodarowaniem przestrzeni sprzedaży
  3. ze sterowaniem ruchem nabywców,
  4. ze stworzeniem odpowiedniej atmosfery w punkcie handlowym
  5. z wykorzystaniem konkurencyjnych działań promocyjnych w celu oddziaływania na konsumenta
  6. z poprawieniem wyników sprzedaży

MERCHANDISING, czyli kreatywność, indywidualizm w podejściu do otoczenia klienta przyniesie korzyści firmie, a także wygodę i ukłon w stronę klienta.

Zawartość szkolenia

  • Kreatywność w promocji sprzedaży.
  • Psychologia zachowań klienta (dlaczego dokonuje się zakupów, podstawowe schematy zachowań klienta, czynności fizyczne i umysłowe w miejscu sprzedaży, zakupy impulsowe i zaplanowane).
  • Kształtowanie przestrzeni handlowej (układ funkcjonalny, ciągi handlowo-komunikacyjne, optymalizacja rozmieszczenia bloków asortymentowych, punkty o największej sile oddziaływania, elementy kompozycji wnętrza).
  • Kategoryzacja asortymentu (systematyka grup produktów, komplementarność i substytucyjność, relacja głębokości i szerokości, zasady eksponowania poszczególnych grup produktów, zasady eksponowania marek).
  • Zarządzanie kategorią (Category Management).
  • Tworzenie ekspozycji (czynniki decydujące o zasadach eksponowania towarów, rola i znaczenie ekspozytorów, tworzenie ekspozycji specjalnych, "multifacing”).
  • Rola i wykorzystanie materiałów P.O.S.
  • Analiza wybranych grup produktów (szczegółowa systematyka danych grup, analiza czynników warunkujących miejsce produktów na półce, praktyczna prezentacja grupy na ekspozytorze).
  • Marżowanie. Zarządzanie ceną.
  • Merchandising w praktyce – ćwiczenia podsumowujące (analiza, ćwiczenia autorskie: modelowanie, animacje trójwymiarowe itp.).

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób mających do czynienia z działaniami merchandising’owymi.

Kontakt:
Instytut Skutecznego Działania
Szkolenia Doradztwo Coaching

ul. Grodkowska 8 lok. 33, 01-461 Warszawa
www.isd.pl; e-mail: mariusz@isd.pl
M: +48 507 165 350

 

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.